مقایسه تاثیر محرك رضایت مشتری بر تصویر، اعتماد و وفاداری مشتری |
بونتیس و همكاران (2007)، نشان میدهد كه شهرت شركتهای بزرگ در مشتریان با تمركز بر رضایت مشتری بهبود یافته است. تصویر دارای یك تاثیر غیرمستقیم بر وفاداری از طریق رضایت و اعتماد است (بال و همكاران،2004).
وفاداری مشتریان، امروزه، كلید موفقیت تجاری محسوب میشود. با افزایش وفاداری مشتریان سهم بازار و میزان سوددهی بنگاه اقتصادی بالا میرود. درك بازار با برنامهریزی و اتخاذ استراتژیهای مناسب جهت پیشرفت فناوری و رقابتیتر شدن شرایط بازار در بخشهای مختلف تولیدی و خدمات، مشتری وفادار را به عنوان سرمایه اصلی هر شركتی محسوب میكند. در این تحقیق با توجه به اهمیت مشتری در صنعت بانكداری به مقایسه تاثیر محرك رضایت مشتری بر تصویر، اعتماد و وفاداری مشتری به تفكیك گروههای اجتماعی در مشتریان بانك سپه منطقه كرمانشاه میپردازد از سوی دیگر ویژگیهای فردی (سن، جنسیت، سطح تحصیلات) گروهها نیز مورد بررسی قرار میگیرند.
1-3) اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
آگاهی از ارتباط راهبردی بین رضایت مشتری و عملكرد كلی خدمات”رضایت مشتری” در مفهوم بازاریابی یك امر حیاتی و یكی از موضوعات نظری و تجربی بسیار مهم برای اكثر بازاریابان و محققان در زمینه مشتری تلقی میگردد. رضایت مشتری برای سازمانهایی كه آرزوی ایجاد مزیت رقابتی در دنیای فوقالعاده رقابتی امروز را دارند یك موضوع كلیدی است (فون زكا، 2009). بانكها نمونه بارز شركتهای خدماتی هستند كه خدمات مالی خود را به مردم عرضه میدارند. در سالهای گذشته صنعت بانكداری ایران، به دلیل مشكلات مختلف اقتصادی، اجتماعی، دولتی بودن و مهمتر از همه فزونی میزان تقاضا بر عرضه، مشتری مداری و اركان آن را مورد بی توجهی قرار داده است. اما با ورود بانكهای بخش خصوصی این صنعت رفته رفته به سوی رقابتی شدن قدم بر میدارد. تغییرات تدریجی كه در صنعت بانكداری ایران به دلیل ورود بانكهای بخش خصوصی به وجود آمده است باعث افزایش سطح انتظارات مشتریان در تمام زمینههای مربوط به خدمات مشتری شده است (كهریزی، 1390).
بنابراین بانكها برای رشد و گسترش حضور خود در بازار باید به ارزیابی تصور عمومی از خود در شكلگیری وفاداری مشتریان پرداخته تا استراتژیهای بازاریابی خود را جهت رقابت با رقبا به منظور جذب مشتریان وفادار تدوین نمایند، لذا این پژوهش با نیت بررسی تاثیر نقش محرك رضایت مشتری در وفاداری مشتریان بازار خدمات مشخصا بانك سپه كه در بخش دولتی فعالیت میكند به بررسی نقش گسترده رضایت مشتری بر تصویر، اعتماد و وفاداری مشتریان ضمن بررسی ویژگیهای فردی (سن، جنسیت و سطح تحصیلات) در مشتریان بانك سپه به تفكیك گروههای اجتماعی می پردازد.
1-4 اهداف مشخص تحقیق
1-4-1 اهداف كلی
عمده ترین هدف این تحقیق مطالعه و مقایسه تاثیر محرك رضایت مشتری بر تصویر، اعتماد و وفاداری مشتری در مشتریان بانك سپه منطقه كرمانشاه به تفكیك گروههای مختلف اجتماعی میباشد.
1-4-2 اهداف ویژه
1-شناسایی و مقایسه تأثیر متغیر تصویر بر اعتماد مشتریان به تفكیك گروههای اجتماعی.
2-شناسایی و مقایسه تأثیر متغیر تصویر بر وفاداری مشتریان به تفكیك گروههای اجتماعی.
3-شناسایی و مقایسه تأثیر متغیر اعتماد بر وفاداری مشتریان به تفكیك گروههای اجتماعی.
4-شناسایی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان از خدمات بانك.
5-اندازهگیری میزان تاثیر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان از خدمات بانك.
6-رتبهبندی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان از خدمات بانك.
7-بررسی میزان تاثیر ویژگیهای فردی بر عوامل موثر بر رضایت مشتری از خدمات بانك.
8-طراحی و تبیین مدل مفهومی.
1-4-3 اهداف كاربردی
اهداف كاربردی این تحقیق بررسی بیشتر در شناخت ماهیت رضایت مشتری با مبادرت به وفاداری مشتری برای بهبود تصمیمات استراتژیك بازاریابی در بانك سپه میباشد.
1-5 فرضیه های تحقیق
1-بین تاثیر رضایت مشتری، تصویر، اعتماد و وفاداری روابط معناداری وجود دارد.
2-تاثیر رضایت مشتری بر روی تصویر برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
3- تاثیر رضایت مشتری بر روی اعتماد برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
4- تاثیر رضایت مشتری بر وفاداری مشتری برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
5- تاثیر تصویر بر روی اعتماد برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
6- تاثیر تصویر برروی وفاداری مشتری برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
7- تاثیر اعتماد بر وفاداری مشتریان برای گروههای مختلف اجتماعی (بازاریان، كشاورزان، صنعتگران، پزشكان، كاركنان دولت) متفاوت است.
8-بین تاثیر ویژگیهای فردی و رضایت مشتری، تصویر، اعتماد و وفاداری مشتریان تفاوت وجود دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-12-02] [ 01:58:00 ق.ظ ]
|