پس از اضافه شدن اندیکاتورها، در سری زمانی اندیکاتورها متغیرهایی از جمله NaN ثبت می شوند. دلیل این امر این است که بسیاری از اندیکاتورها از توزیع های تجمعی و یا میانگین های متحرک استفاده کرده و به تعدادی از داده های ابتدایی قیمت برای تشکیل اولین مقدار خود نیاز دارند. بنابراین در این گام، تمام رکوردهایی که شامل این مقادیر مخدوش در سری های اندیکاتورها هستند، از پایگاه داده حذف می شوند. بنابراین تعداد رکوردهای جدید در سه پایگاه داده به قرار جدول ۴-۷ تغییر می کند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۷ : تغییرات تعداد رکوردهای پایگاه های ساخته شده، پس از حذف داده های مغشوش اندیکاتورها

نام پایگاه تعداد داده ها قبل از حذف داده های مغشوش تعداد داده ها پس از حذف داده های مغشوش
بانک و مؤسسات مالی ۱۴۵۰ ۱۴۲۲
محصولات شیمیایی ۷۵۲ ۷۲۴
فلزات اساسی ۱۱۰۸ ۹۹۰

۴-۳-۳- انتخاب داده ها و کاهش ستونی پایگاه داده

۴-۳-۳-۱- کاهش ستونی داده با بهره گرفتن از روش رگرسیون پله ای

اکنون در هر سه پایگاه داده، چهل و سه ستون یا همان مشخصه مربوط به سری های مقادیر اندیکاتورها است. به دلایلی که در فصول قبل به شرح گفته شد، باید تعداد ورودی های شبکه عصبی کاهش یافت. از آنجا که قصد داریم با بهره گرفتن از اندیکاتورها به عنوان یکی از متغیرهای پیش بینی کننده، به پیش بینی قیمت سهام بپردازیم و از آنها به عنوان ورودی شبکه عصبی استفاده کنیم؛ لازم است که تعداد آنها در پایگاه های داده کاهش یابد. برای این منظور، باید مرتبط ترین اندیکاتورها با قیمت سهم انتخاب شوند؛ به این معنا که تغییرات میان سری های مقادیر اندیکاتورهای برگزیده و سری قیمتی سهام باید تا حد امکان شبیه هم باشند. برای این منظور، از فیلتری استفاده می کنیم تا قدرتمندترین اندیکاتورها برای پیش بینی قیمت سهام انتخاب شوند.
برای این مهم از روش رگرسیون پله ای استفاده خواهد شد. در این روش، اندیکاتورها به نوبت، به لیست متغیرهای پیش بینی کننده قیمت سهام اضافه شده و در انتها، تنها آن اندیکاتورهایی انتخاب می شوند که قدرت کافی برای پیش بینی قیمت سهام را داشته باشند. با اجرا کردن روش رگرسیون پله ای بر روی اندیکاتور ها، اندیکاتورهای انتخاب شده برای وارد شدن به شبکه عصبی که قدرت لازم برای پیش بینی را دارند به شرح جدول ۴-۸ می باشند :
جدول ۴-۸ : اندیکاتورهای انتخاب شده توسط روش رگرسیون پله ای برای ورود به شبکه عصبی

ردیف نام اندیکاتور
۱ Force Coppok CMF NVI ADL
۲
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...