مطالعه تاثیر مشتریگرایی و تعهد سازمانی بر عملکرد کسب و کار در بانک ملت شهر کرمانشاه |
مشتری گرایی و همچنین تعهد کارکنان به اهداف سازمان مفهومی است که در این راستا میتواند به کارکنان و سازمان در دستیابی به اهداف بسیار تسهیل کننده باشد. از طرفی امروزه در محیطی زندگی میكنیم كه به طور روزافزون به سوی اقتصاد مبتنی بر خدمات پیش میرود. دیگر خدمات، بخش كوچكی از اقتصاد بشمار نمیرود، بلكه به عنوان قلب ارزش آفرینی در اقتصاد مطرح است. خدمات یكی از بخشهای مهم اقتصادی كشور است كه در چند دهه گذشته رشد قابل ملاحظهای داشته و امروزه درصد بالایی از امور تولیدی و اقتصادی، درگیر مباحث” خدمات حرفهای” است. اغلب محصولاتی كه خریداری میكنیم عناصری از خدمت را نیز شامل میشوند. در واقع طیف وسیعی از كالاها برای داشتن مزیت رقابتی بر فعالیتهای مبتنی بر خدمت تكیه دارند. از فعالیتهای خدماتی که در چند سال اخیر در ایران به آن توجه ویژه شده است بانک ملت میباشد که به علت خصوصی بودن رقابت در این صنعت بیشتر است و بانک ملت در ایران نیز باید بتدریج ضرورت توجه به مشتری را درك كنند و در جهت شناخت و تامین رضایت بخش نیازها و خواستههای مشتری حركت كنند که نهایتا به افزایش عملکرد کسب و کار منجر میشود. لذا با توجه به مطالب فوق این پژوهش به دنبال پاسخ به این سئوال است که آیا مشتریگرایی و تعهد سازمانی بر عملکرد کسب و کار از مسیر رابطهگرایی و کیفیت خدمات تاثیر دارد؟
[1] Customer orientation
[2] Customer satisfaction
[3] Auh and Menguc
[4] Slater and Narver
[5] Deshpande et al
[6] Deshpande
[7] Shapiro, Benson P
[8] Narver and Slater
[9] Noble et al
[10] Customer Satisfaction
[11] Lazarevic & Et Al
[12] Richheld & Sasser
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-12-02] [ 11:26:00 ق.ظ ]
|