استراتژی­ های طراحی وب سایت

مدل­های کسب و کار جدید (که صرفه جویی، درآمد، و روابط مشتری را در نظر دارند) در طراحی وب سایت­های تجاری گنجانده شده اند. عمومأ دو نوع استراتژی  طراحی وب سایت وجود دارد (ون، 2001: 8):

 

2-1-6-1-2-1-1) استراتژی اطلاعاتی/ ارتباطی

در استراتژی اطلاعاتی/ارتباطی، شرکت از وب سایت برای حمایت کسب و کار اصلی استفاده می­ کند نه برای جایگزین فعالیت­های کسب و کار اصلی. شرکت خود را تنها به بازاریابی در وب محدود نمی­کند. در واقع، آنها از دیگر رسانه­های سنتی تبلیغات و بازاریابی به منظور بدست­آوردن اهداف کسب و کار و اهداف بازاریابی نیز استفاده می­ کنند. امروز طراحی اطلاعاتی/ ارتباطی، معمول­ترین بازاریابی وب است. لیو و همکاران (1997) گزارش دادند که 93 درصد از 500 شرکت سایت های تجاری ایجاد کرده ­اند، اما کمتر از 26 درصد از آن ها سایت پشتیبانی معاملات ایجادکرده­اند. از سوی دیگر، شکی نیست که طراحی  اطلاعاتی/ارتباطی در وب­سایت، فروش قابل توجهی در دیگر مناطق ایجاد می­ کند. به عنوان مثال، تخفیف­های فروش، تنها  باعث افزایش10 درصد فروش می­ شود، اما بیش از 75 درصد از مشتریان جدید، از طریق سایت جذب شده ­اند.

 

2-1-6-1-2-1-2) استراتژی آنلاین/ معاملاتی

استراتژی آنلاین/ معاملاتی همواره کاتولوگ الکترونیکی را برای فروش محصولات فراهم می کند. بازدید­کنندگان می­توانند از طریق کاتالوگ و فهرست محصولات به صورت آنلاین سفارش داده و خرید کنند. اگر چه طراحی اطلاعاتی/ارتباطی اغلب کاتولوگ الکترونیکی و همچنین اطلاعات مورد نیاز را (به عنوان مثال از طریق تلفن، فکس و یا ایمیل) فراهم می­ کند، اما به صورت آنلاین معامله راپشتیبانی نمی­کند. (گریفیث و کرامپف، 1998) نشان دادند که به منظور افزایش فروش کلی شرکت یک تصمیم مهم ایجاد یک وب سایت  تجاری است. اگر چه هنوز هم برخی از موانع پنهان (به عنوان مثال امنیت معامله) وجود دارد، به نظر می­رسد که اکثر شرکت­ها به ویژه، شرکت­های کوچک و متوسط نفع زیادی را به طور مستقیم از بازاریابی در وب بدست می­آورند، در واقع، شرکت­های موفق بسیاری وجود دارد که از استراتژی آنلاین/ معاملاتی استفاده می­ کنند، مانند سایت آمازون و تعداد شرکت­هایی که از این استراتژی استفاده می­ کنند، در حال رشد است.

2-1-6-1-3) پیمایش فروشگاه اینترنتی

به لحاظ تئوری، راه­های بسیاری جهت طراحی ساختار یک وب سایت وجود دارد. این ساختار ممکن است برای هر کاربر متفاوت باشد. در هر صورت، ساختار یک وب سایت باید به گونه­ای طراحی شود که برای مشتریان ثابت یا مشتریانی که با کالا وخدمات مورد نظرشان آشنایی کامل دارند به راحتی قابل استفاده باشد. به این معنی که به راحت ترین شکل و با کمترین تعدادکلیک به صفحه مورد نظر خود برسند. چنین ساختاری بر افزایش اعتماد مشتری تاثیر مستقیم خواهد داشت (گریفیت، 2005: 1394).

پیمایش فروشگاه اینترنتی به طرح سلسله مراتبی و ترتیب محتوا و صفحات در فروشگاه اینترنتی اشاره می­ کند (ویس و همکاران، 2003: 499). پیمایش فروشگاه اینترنتی شامل قدم زدن مجازی در فروشگاه اینترنتی برای پیدا کردن محتوا و یا اطلاعات مرتبط به محصول می باشد (فلوه و مادلبرگر، 2013: 429).

H. Joseph Wen

Griffith and Krampf

Amazon.com

E – store navigation

Griffith D

Montoya-Weiss, M, Voss, G.B, Grewal, D.

Floh.A and madlberger.M.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...