واحدهای کسب وکار کنونی به دلیل کم توجهی به محیط رقابتی و نداشتن استراتژی دقیق و مدون جهت مقابله با این شرایط،  با مشکل روبه­رو می­شوند و تنها سازمان­هایی مزیت رقابتی پایدار داشته باشند که با سرعت بالا پاسخگوی نیازهای بازار و مشتریان باشند، اما، به طور کلی عیب این رفتار بازارگرایی در این است که باعث از بین رفتن توانایی شرکت­ها در نوآوری شده و به عنوان تهدیدی برای آنان به حساب   می­آید و همچنین ممکن است باعث نادیده گرفتن نیازهای آشکار نشده و بیان نشده مشتریان شود. بنابراین نیاز به تکمیل بازارگرایی با سایر جهت­گیری­های استراتژیک احساس می­شود. در این میان قابلیت­های مکمل سازمانی و به طور خاص قابلیت­های بازاریابی و قابلیت­های ارتباطی می­توانند به عنوان عاملی مهم و تاثیرگذار در استقرار مسیر استراتژیک انتخاب شده در سازمان به منظور دستیابی به مزیت رقابتی، نقش آفرینی کنند. لذا با توجه به مطالب فوق این پژوهش به دنبال پاسخ به این پرسش است که بین گرایش استراتژیک و قابلیت­های ارتباطی بر عملکرد در پتروشیمی بیستون رابطه معنی­دار وجود دارد و در نهایت هدف این مطالعه بدست آوردن مدلی است که ارتباط بین گرایش استراتژیک و قابلیت­های ارتباطی بر عملکرد را از طریق متغیر میانجی قابلیت­های بازاریابی انجام دهد، در این راستا تمام فاکتورهای معنی­دار در مدل نگه داشته می­شود و نهایتاً مدل بهینه از طریق روش­های انتخاب مدل با استفاده از نرم­افزار انتخاب  می­شود.

 

[1] Kirca, A.H., Jayachandran, S., & Bearden, W.O.

 

[2] Kumar, V., Jones, E., Venkatesan, R., & Leone, R.P

دانلود مقالات

 

 

[3] Morgan, N.A., Vorhies, D.W., & Mason, C.H.

 

[4] Chena, Y.Ch., Lib, P.Ch., Evans, K.R

 

[5] Theodosiou, M., Kehgias, J., & Katsikea, E.

 

[6] Voss, G.B., & Voss, Z.G.

 

[7] Wright, P.M., Mc Mahan, G.C.

 

[8] Ford, et al

 

[9] Krasnikov,., Jayachandran

 

[10] Narver, J. C., Slater, S. F., &MacLachlan

 

[11] Morgan, N. A., Vorhies, D. W., Mason

 

[12]  RelationalCapabilities

 

[13]  Ford, et al

 

[14] Moller and Torronen

 

[15]  Webster

 

[16] Hitt and Borza

 

[17] acob

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...