برنامهریزی شارژ و دشارژ خودروهای الکتریکی به منظور کاهش تلفات توان و بهبود پروفیل ولتاژ در سیستم توزیع فشار … |
امروزه وجود مسائل زیست محیطی و کاهش سوختهای فسیلی باعث شده که توجه به منابع انرژی نو و فناوریهای جدید کمک کننده به عوامل یاد شده افزایش یابد. بهطوریکه از چند سال أخیر، بهعلت بحرانهای نفتی در جهان، استفاده از خودروهای الکتریکی به جای خودروهایی با سوخت فسیلی پیشنهاد شده است [1]. لذا پیشبینی میشود که تعداد خودروهای الکتریکی در چند سال آینده افزایش چشمگیری داشته باشد، بهطوریکه طبق گزارش وزارت انرژی ایالات متحده[1] (DOE)، فروش سالانه خودروهای الکتریکی هیبریدی قابل اتصال به شبکه[2] (PHEV)در سال 2035 به بیش از 300 هزار خودرو در سال خواهد رسید ]1[. همچنین براساس [2]، تعداد خودروهای الکتریکی در سال 2020 در حدود 44% نسبت به سال 2010 افزایش خواهد یافت. خودروهای الکتریکی دارای انواع مختلفی هستند که در برخی از آنها برای تأمین انرژی مورد نیاز خود از شبکه الکتریکی استفاده میکنند. در اینصورت میزان انرژی دریافتی از
شبکه افزایش مییابد که این امر موجب افزایش مشکلات شبکه میشود. بهعنوان مثال، اگر تعدادی خودروی الکتریکی برای تأمین انرژی مورد نیاز خود در ساعتهای 18:00 تا 22:00 به شبکه متصل شوند، لذا در اینصورت میزان افت ولتاژ در باسهای شبکه افزایش یافته و امکان خارج شدن ولتاژ از محدوده مجاز وجود دارد [3]. ولی استفاده مدیریت شده از خودروهای الکتریکی موجب پیدایش کاربردهای این خودروها در شبکه الکتریکی خواهد شد. بهطوریکه براساس [4]، خودروهای الکتریکی قادرند که در تنظیم فرکانس، تنظیم ولتاژ، رزرو چرخان و غیرچرخان، خدمات جانبی، تنظیم پروفیل بار انجام فعالیت کنند.
در این فصل ابتدا تأثیرات اتصال خودروهای الکتریکی بر روی شبکه الکتریکی مورد بررسی قرار میگیرد و سپس کارهای صورت گرفته برای کاهش مشکلات ایجاد شده بر اثر خودروهای الکتریکی در شبکه الکتریکی ارائه میشود. در نهایت روش پیشنهادی و اهداف پایان نامه بیان خواهد شد.
[1]. Department of Energy
[2]. Plug-In Hybrid ElectricVehicles
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فرم در حال بارگذاری ...
[شنبه 1399-12-02] [ 11:13:00 ق.ظ ]
|