بررسی عادت رسانه ای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیت های تبلیغاتی شعب بانک رفاه |
بنابراین شناخت عادات و هنجارهایی مشتریان در استفاده از یک رسانه و شناسایی و منطبق کردن شیوههای تبلیغاتی با آنها میتواند اثربخش و سودمندی فعالیتهای تبلیغاتی را افزایش دهد. از این رو مسأله و نگرش اصلی این پژوهش بررسی عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی شعب بانک رفاه شهر کرمانشاه می باشد.
1-3 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش:
اثربخشی یکی از مسایل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات است. به عبارت دیگر مشخص کردن اینکه تبلیغی که ما بودجه زیادی برای آن صرف کردهایم تا چه حد ما را به هدفهایی که تعیین کردهایم رسانده است. آیا برنامه تبلیغاتی توانسته است هدفهای ارتباطی و هدفهای فروش ما را تحقق بخشد. آیا به نتایجی که میخواستیم رسیدهایم. آیا اساساً تبلیغات ما در جهت هدف حرکت کرده است(الیوت و دیگران، 2012). برنامه تبلیغاتی باید مرتباً آثار ارتباطی و نتایج فروش تبلیغات انجام شده را مورد ارزیابی قرار دهد و ببیند آیا اساساً تبلیغ توانسته است با مخاطب ارتباط برقرار کند. متاسفانه موضوع ارزیابی اثربخشی تبلیغات، در کشورها کمتر مورد توجه قرار گرفته و معدود شرکتها و بانکهایی را میتوان دید که تبلیغات خود را از نظر اثربخشی ارزیابی کنند(محمدیان و آقاچیان، 1389). شاید اگر تبلیغات کشور ما از نظر اثربخشی ارزیابی میشد، کمتر شاهد تبلیغات غیرفنی، غیرهنری و غیرعلمی بودیم و شاید تقلیدهای کورکورانه کمتر انجام میگرفت و احتمالا اعتماد شرکت های تولیدی و خدماتی به انجام تبلیغات بیشتر میشدب(ضیوری، 1390). سیاری از تبلیغات کشور را میتوان نام برد که عملا به دلیل روش غلط تبلیغ، خود شرکت تبلیغکننده از تبلیغ خود سود نمیبرد بلکه، شرکتهای رقیب از این موضوع سود میبرند و شرکت تبلیغکننده هیچ گاه به این موضوع پی نبرده است چرا که هرگز تبلیغات خود را از نظر اثربخشی مورد مطالعه قرار نداده است. یکی از مباحثی که میتواند بر اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی منجر شود رسانه و کانالی است که آن تبلیغات از آن جهات مخاطب را تحت تأثیر قرار میدهد و از همه مهمتر نوع و علایق و عادات مشتریان در استفاده از یک رسانه هم میتواند در این مسیر هدایتکننده باشد(اربابی، 1390).
اکثر شرکتها و سازمانها بدون توجه به شناخت رسانههای پر مخاطب و شناخت رسانههای مورد علاقه مشتریان و عوامل موثر بر عادت رسانهای و گرایش به استفاده از یک رسانه، فعالیتهای تبلیغاتی خود را انجام میدهند و این باعث میشود که فعالیتهای تبلیغاتی آنها به ثمر نشیند و مشتریان را تحت تأثیر قرار نداده و اهداف شرکت محقق نسازد. از این رو بررسی عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی شعب بانک رفاه شهر کرمانشاه ضرورت و اهمیت انجام این پژوهش را آشکار میکند.
1-4 اهداف پژوهش:
1-4-1 هدف آرمانی:
– شناخت عوامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات بانکی و حل مسأله اثربخشی تبلیعات بانک.
1-4-2 هدف کلی:
– بررسی عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی شعب بانک رفاه شهر کرمانشاه.
1-4-3 اهداف ویژه:
1- شناخت سازههای تأثیرگذار عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی.
2- اندازهگیری سازههای تأثیرگذار عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی.
3- رتبهبندی سازههای تأثیرگذار عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی.
4- طراحی مدل بهینه سازههای تأثیرگذار عادت رسانهای مخاطبان و تعیین اثربخشی فعالیتهای تبلیغاتی.
1-5 فرضیات پژوهش:
1- تعاملات اجتماعی بر عادت رسانهای مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
2- کنترل رفتاری ادراک شده بر عادت رسانهای مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
3- هنجارهای ذهنی بر عادت رسانهای مشتریان تأثیر مثبت و معناداری دارد.
4- عادت رسانهای مشتریان بر لذت ادراک شده مشتریان در استفاده از رسانه تأثیر مثبت و معناداری دارد.
5- عادت رسانهای بر سودمندی ادراک شده مشتریان در استفاده از رسانه تأثیر مثبت و معناداری دارد.
6- عادت رسانهای بر وابستگی روانی مشتریان به تبلیغات رسانهای تأثیر مثبت و معناداری دارد.
فرم در حال بارگذاری ...
[جمعه 1399-12-01] [ 10:07:00 ب.ظ ]
|